Η φιλοδοξία της βιομηχανίας της διαφήμισης είναι να τελειοποιήσουν τις πωλήσεις με το να εμφανίζεται σε μια συσκευή η διαφήμιση που βασίζεται σε ότι έχετε δει στο διαδίκτυο. Αυτό λέγεται "Διακαναλική Παρακολούθησης της συσκευής," (Cross-Device Tracking) και πιθανώς να το  ακούτε όλο και περισσότερο γι 'αυτό.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου στην Ουάσινγκτον εξήγησε, ότι το  βασικό πρόβλημα είναι να εντοπίσουν κάθε φορά το ίχνος της συσκευής, μιας και σήμερα, καθημερινά οι ίδιοι χρήστες χρησιμοποιούν πάρα πολλές συσκευές.

Ωστόσο,  τα παραδοσιακά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στα δίκτυα  για να παρουσιάσουν τις διαφημίσεις που θα μπορούσαν να μας ενδιαφέρουν, όπως  τα αρχεία "cookie" που προσδιορίζουν συγκεκριμένα προγράμματα περιήγησης, δεν είναι επαρκή όταν οι περισσότεροι από εμάς χρησιμοποιούμε παραπάνω από  μία συσκευή όπως smart TV , tablet, κινητά τηλέφωνα, laptop ή PC.

Mία από τις δύο τεχνικές που χρησιμοποιούν οι ιστοσελίδες για να παρακολουθούν  online δραστηριότητές σας σε όλες τις συσκευές, είναι η deterministic tracking και η probabilistic tracking.

Deterministic Tracking

Στη "ντετερμινιστική παρακολούθηση" τα sites βασίζονται στα διαπιστευτήρια που χρησιμοποιείτε για να συνδεθείτε από οποιαδήποτε συσκευή. Σκεφτείτε ότι η Apple η Google και η Microsoft πραγματοποιούν το συγχρονισμό της περιήγησης σας στο Web  σε διαφορετικά αντίγραφα του Safari ή Chrome, ή το Facebook ενημερώνεται σχετικά τόσο στο τηλέφωνο όσο και στο φορητό υπολογιστή σας.

Probabilistic Tracking

Τα πράγματα γίνονται πιο ενδιαφέροντα όταν πρόκειται για την "πιθανολογική παρακολούθηση", στην οποία ένα site συνδυάζει διαφορετικά σημεία δεδομένων για την ανίχνευση της παρουσίας σας. 

Για παράδειγμα, εάν ένας ιστότοπος βλέπει μια ειδική τηλεφωνική σύνδεση από μια διεύθυνση πρωτοκόλλου Internet(IP) κατά τις ώρες εργασίας και ένα άλλο IP κατά τη διάρκεια της  νύχτας και τα Σαββατοκύριακα, μπορεί εύλογα να ερμηνεύει ότι είστε σε σύνδεση από το δίκτυο της εργασίας ή του σπιτιού σας.


Έτσι μπορεί στη συνέχεια να συσχετίσουν αυτές τις διευθύνσεις IP με συγκεκριμένα μοτίβα περιήγησης, ( τη δική σας συνήθεια ανάγνωσης ειδήσεων σχετικά με την πολιτική, τον αθλητισμό, το αγαπημένο σας site σχετικά με την ομάδα ποδοσφαίρου, το site των εταιρειών που σας ενδιαφέρουν κτλ.)
Αποτέλεσμα: ένας υψηλός βαθμός πεποίθησης  του διαφημιστή,  ότι είστε ένας χρήστης, που χρησιμοποιεί πολλαπλές συσκευές χωρίς κοινό σημείο  μεταξύ τους. Οι διαφημιζόμενοι μπορούν στη συνέχεια να παρακολουθήσουν αυτές τις διαφορετικές συσκευές την πάροδο του χρόνου, αποστέλλοντας το ίδιο cookie με τις μηχανές αναζήτησης, στην κάθε μία από αυτές.

Ένα από τα πιο σύγχρονα tracking είναι αυτό που υπόσχεται η SilverPush.
Η εταιρεία λέει ότι,  αν ένας διαφημιζόμενος τοποθετήσει στο κώδικα της διαφήμισης του για ένα smartphone app το λογισμικό της, τότε μέσα από το "Σύστημα Μοναδικού Ήχου" (Unique Audio Beacon) μπορεί να κάνει tracking σε ότι συσκευή θέλει.


Σε αυτό το σύστημα, μια τηλεοπτική διαφήμιση εκπέμπει έναν ήχο υψηλής συχνότητας που οι άνθρωποι δεν μπορούν να ακούσουν παρά μόνο οι  εφαρμογές με το ενσωματωμένο λογισμικό της SilverPush. Ένας διαφημιζόμενος μπορεί να στοχεύσει με την κατάλληλη διαφήμιση τους ανθρώπους με βάση το αν αυτά - τα τηλέφωνά τους- ήταν στο δωμάτιο όταν η διαφήμιση έπαιξε.

Ο Joseph Hall, επικεφαλής τεχνολόγος στο Κέντρο για τη Δημοκρατία και την Τεχνολογία, κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης στο FTC την Δευτέρα, αναρωτήθηκε αν η επόμενη επιχείρηση για Cross-Device Tracking θα περιλαμβάνει οπτικό υλικό - όπως υπέρυθρες ή ακόμα και την αναγνώριση της μπογιάς σε ένα τοίχο που η κάμερα του τηλεφώνου σας θα μπορούσε να ανιχνεύσει.