Πύργοι του Hanoi, κατασκευή χώρου καταστάσεων
Γράφει ο Ιωάννης Ανδριανόπουλος
 
Με το μάθημα της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΠΛΗ31) μπορούμε να μελετήσουμε προβλήματα παιγνίων όπως  σκάκι , τάβλι , τρίλιζα , λαβύρινθος , πύργοι του Hanoi κ.λπ.
Για την μοντελοποίηση και την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων (παιγνίων) εισάγουμε τις έννοιες :
Γράφος καταστάσεων και
Χώρος αναζήτησης
Ο γράφος καταστάσεων ή χώρος καταστάσεων είναι ένας γράφος που οι κορυφές του είναι οι αναπαραστάσεις του προβλήματος σε δεδομένες χρονικές στιγμές .
Δοθέντος ενός γράφου καταστάσεων ενός προβλήματος , ο χώρος αναζήτησης είναι το σύνολο όλων των μονοπατιών  που ενώνουν την αρχική με την τελική  κατάσταση. Ο χώρος αναζήτησης αναπαρίσταται με γράφο .
Στις επόμενες διαφάνειες θα εξετάσουμε βήμα προς βήμα την κατασκευή του χώρου καταστάσεων πάνω στο πρόβλημα των πύργων του Hanoi καθώς επίσης και την κατασκευή του χώρου αναζήτησης πάνω σε ένα γράφο καταστάσεων .


Πληροφορικής