https://eaphelp.blogspot.gr/2017/02/4tips-black-hat-seo.html


Για πολλούς, το Search Engine Optimization (SEO) είναι ένα παρεξηγημένο και δυσνόητο κανάλι του μάρκετινγκ. Όσο καταπληκτική, μοντέρνα και τεχνολογικά προηγμένη μπορεί να είναι μια ιστοσελίδα, δεν θα μπορέσει ποτέ να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα / κέρδος για την εκάστοτε επιχείρηση εάν δεν εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης.

Το SEO εμπεριέχει αρκετές επιμέρους παραμέτρους που με την σειρά τους βοηθούν την εκάστοτε ιστοσείδα να ανακαλυφθεί/εντοπιστεί απο τις μηχανές αναζήτησης (όπως Google.gr), να συμπεριληθεί στο ευρετήριό τους και να αναρηχιθεί στις πρώτες θέσεις κατάταξης των οργανικών αποτελεσμάτων.
Υπάρχουν πολλές διαφορετικές τακτικές και πόσο μάλλον στρατηγικές για την προώθηση μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Με μια πρώτη ματιά στα guidelines της Google, μπορεί ο οποιοσδήποτε να δει και να καταλάβει ότι η ποιότητα της ιστοσελίδας τόσο απο μεριάς περιεχομένου αλλά και ευχρηστίας (προς τον χρήστη) είναι πολύ σημαντικά για την Google. Ωστόσο πολλές φορές βλέπουμε τακτικές παλαιοτέρων ετών να εφαρμόζονται σήμερα, οι οποίες μακροχρόνια έχουν αρνητική επίδραση στην ιστοσελίδα.

Αυτές οι τεχνικές είναι κοινώς γνωστές ως “Black Hat SEO” και θα πρέπει να αποφεύγονται καθώς τα αποτελέσματα που προσφέρουν είναι επι το πλήστων βραχυπρόθεσμα με πολύ υψηλό μακροπρόθεσμο κόστος/ρίσκο που μπορεί να καταστρέψει όλο το SEO μιας ιστοσελίδας καθώς και τα έσοδα της επιχείρησης.

Παρακάτω θα προσδιορίσουμε τις 4 πιο συχνά εμφανιζόμενες τεχνικές «Black Hat SEO» τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζει και να αποφεύγει οποίος σκοπεύει να χτίσει μια μακροχρόνια παρουσία στα Search Engines.


1. Keywords Stuffing

Το πρώτο βήμα για την δημιουργία μιας στρατηγικής SEO είναι να προσδιορίσουμε τις λέξεις κλειδιά μας. Αυτή η στρατηγική θα πρέπει να περιλαμβάνει όρους που σχετίζονται με το εμπορικό σήμα σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως οι λέξεις κλειδιά που στοχεύουμε θα έχουν χιλιάδες αναζητήσεις τον μήνα για να φέρουν κόσμο στην ιστοσελίδα μας. Έτσι στο παρελθόν οι SEO marketers  ευρίσκαν λέξεις κλειδιά οι οποίες είχαν υψηλό όγκο αναζητήσεων στον μήνα και τις τοποθετούσαν μέσα στην σελίδα ή στον κώδικα αυτής. Οι crawler των μηχανών αναζήτησης ανίχνευαν αυτές τις λέξεις και επιρέαζαν θετικά την κατάταξη της  εκάστοτε σελίδας στα οργανικά αποτελέσματα.

Αυτή η τεχνική Black Hat SEO ονομάστηκε  «Keywords Stuffing»,  πλέον οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει πολύ πιο ευφυής. ΠΡΟΣΟΧΗ: η Google χρησημοποιεί αρκετούς αλγόριθμους για να αναλύσει, να καταλάβει και να συνδέσει την οποία λέξη κλειδί με το περιεχόμενο μιας σελίδας (content correlation & relevancy) και μπορεί να υποβαθμίσει αλλά και να βγάλει απο το ευρετήριό της ιστοσελίδες που εμπεριέχουν άσχετους όρους σε σχέση με το κείμενο τους.


2. Αόρατο κείμενο

Μια ακόμη γνωστή τεχνική η οποία χρησημοποιήτε ακόμα απο blackhat SEOs είναι το “αόρατο κείμενο” ή αλλιώς hidden/invisible content. Γνωρίζοντας ότι το κείμενο και οι λέξεις κλειδιά μπορεί να επιρεάσουν θετικά την κατάταξη μιας σελίδας στα οργανικα αποτελέσματα, ορισμένοι SEOs προβαίνουν στην συγγραφή μιας ή περισσότερων παραγράφων τις οποίες στην συνέχεια “κρύβουν” στον κώδικα της σελίδας.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορεί κάποιος να κάνει κάτι τέτοιο, όπως:
    →χρήση ίδιου χρώματος γραμματοσειράς με το φόντο της ιστοσελίδας
    →χρήση css για να κρύψει το κείμενο πίσω απο μια εικόνα



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ένας απο τους βασικότερους κανόνες για την Google είναι το να βλέπει ο επισκέπτης της σελίδας ότι βλεπει η Google και οι crawlers της. Στην αντίθετη περίπτωση που επισκέπτης δει κάτι διαφορετικό ή και τίποτε είναι πολύ πιθανόν η ιστοσελίδα να δεχτεί ένα είδους penalty.


3. Αγορά backlinks

Η δημιουργία στοχευμενου και χρήσιμου περιεχόμενου, είναι ζωτικής σημασίας σε μία στρατηγική SEO, ωστόσο το περιεχόμενο θα πρέπει σταδιακά να αναφέρεται από εξωτερικές πηγές δηλαδή από άλλες σελίδες (backlinks). Οι μηχανές αναζήτησης μετρούν και δίνουν βάση στα backlinks (σύνδεσμοι στον ιστότοπο σας) για να ανεβάσουν την αξία του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας.

Στην αρχή αυτού το τρόπου αξιολόγησης ιστοσελίδων έγινε γνωστό μεταξύ SEO συμβούλων πως μπορούν να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης, ετσί άρχισαν να αγοράζουν backlinks από άλλες ιστοσελίδες.

Σαφώς αυτή η τεχνική αυτή δεν λειτουργεί καθώς έκτοτε έχει ανακαλυφθεί από τις μηχανές αναζήτησης και έχει φέρει την αναβάθμιση των αλγορίθμων τους αλλά έχει αρχίσει να τιμωρείται με penalty.

Ο καλύτερός τρόπος είναι η δημιουργία πρωτοτύπου και χρήσιμου κειμένου το οποίο θα διανεμηθεί μέσα από blogs, forums, Q&A, topmedia και άλλου είδους ιστοσελίδων. Το οποίο θα σας βοηθήσει να προσεγγίσετε και πελάτες έξω από την σφαίρα του SEO.


4. Keyword Stacking & Duplicating Content

Μόλις έχετε ερευνήσει για τις λέξεις-κλειδιά οι οποίες θα φέρουν επισκέπτες στην ιστοσελίδας σας και ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε το κατάλληλο περιεχόμενο για την αύξηση της επισκεψιμότητας από τα Search Engines. Μια άλλη απαρχαιωμένη τεχνική SEO είναι η δημιουργία περιεχομένου που επαναλαμβάνει τις ιδίες λέξεις κλειδιά ή συνώνυμες τους συνεχώς ώστε να ξεγελαστούν οι μηχανές αναζήτησης, είναι κάτι παρόμοιο με το “keyword stuffing” που αναφέραμε παραπάνω μόνο που αυτή η τεχνική ονομάστηκε “keyword Stacking”.

Duplicate content ή όπως είναι και πιο γνωστό copy & paste κείμενο. Δυστηχώς βλέπουμε όλο και πιο πολύ στις μέρες μας νέες ιστοσελίδες να ανά-δημοσιεύουν το ίδιο περιεχόμενο ξανά και ξαν αντιγράφοντας ουσιαστηκά το προτότυπο περιεχόμενο μιας άλλης ιστοσελίδας.

Εν έτη 2017 όλες αυτές οι τακτικές όχι μόνο δεν λειτουργούν αλλά μπορούν να οδηγήσουν σε penalty της ιστοσελίδας.

Κάντε SEO με τον σωστό τρόπο

Συχνά φαίνεται δελεαστικό το  “Black Hat” SEO, επειδή ακούσαμε ότι το κάνει κάποιος ή επειδή μας το πρότεινε ένας λόγω του ότι η Google δεν το κυνηγάει στην Ελλλαδα. Σχεδόν όλες τις φορές θα κοστίσει στην ιστοσελίδα σας ό, τι έχετε εργαστεί σκληρά για να πετύχετε μέχρι τώρα.

Μια σωστή στρατηγική SEO που ακολουθάει τα guidelines της Google είναι αυτό που μακροχρόνια θα σας ανταμείψει με υψήλες θέσεις.

IT Special Advisor