Η Google αποτελεί τη κυρίαρχη δύναμη στον κόσμο των μηχανών αναζήτησης και υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία αφιερωμένη στη μεγιστοποίηση της ορατότητας σε ότι αφορά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης: Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή απλά search engine optimization (SEO).
google-search-engine-optimization
Άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένου και εμένα, αφιερώνουν μεγάλο χρόνο  για να βρουν τρόπους να επωφεληθούν από τον κεντρικό αλγόριθμο κατάταξης στον πυρήνα της Google. Αλλά εδώ είναι το ενδιαφέρον: η Google δεν δημοσιεύει ρητά πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος αναζήτησης και συχνά χρησιμοποιεί ασαφή γλώσσα όταν περιγράφει τις ενημερώσεις της.

Πόσο πραγματικά γνωρίζουμε λοιπόν τον αλγόριθμο κατάταξης της Google; Και γιατί η Google είναι τόσο μυστικοπαθής γι 'αυτόν;

Γιατί η Google κρατά τα πράγματα μυστικά


Η Google έχει πληγεί πρόσφατα, πρόσφατα από τη Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, διότι διατηρεί τον αλγόριθμό της μυστικό. Το κύριο επιχείρημά της είναι ότι η διαφάνεια είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση μιας ισορροπημένης κοινωνίας.

Ωστόσο, οι καθημερινές αναζητήσεις μας διαμορφώνουν τη συμπεριφορά μας με λεπτούς και καταφανείς τρόπους και το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι οι μηχανισμοί που επηρεάζουν αυτή τη συμπεριφορά παραμένουν στο σκοτάδι.

Αλλά η Google δεν παρακρατεί τον αλγόριθμό της, ώστε να μπορεί να χειραγωγεί απερίσκεπτους  ανθρώπους. Υπάρχουν δύο σοβαροί λόγοι για τους οποίους η εταιρεία θα ήθελε να κρατήσει τις πληροφορίες αυτές μυστικές.

Πρώτον, ο αλγόριθμος της Google είναι αποκλειστικός και έχει καταστεί ο κυρίαρχος ανταγωνιστής αναζήτησης λόγω της απόλυτης πολυπλοκότητάς του. Εάν άλλοι ανταγωνιστές έχουν ελεύθερη και ανοιχτή πρόσβαση στις εσωτερικές λειτουργίες αυτού του αλγορίθμου, θα μπορούσαν εύκολα να εισαγάγουν μια ανταγωνιστική πλατφόρμα με συγκρίσιμη ισχύ και το μερίδιο στην αναζήτηση της Google θα μπορούσε να καταρρεύσει εύκολα.

Δεύτερον, υπάρχουν ήδη εκατομμύρια ανθρώπων που ζουν με τη βελτίωση των θέσεών τους στο Google και πολλοί από αυτούς είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν ηθικά αμφισβητήσιμες τακτικές ή spam  σε μια προσπάθεια να αποκτήσουν μεγαλύτερη προβολή αναζήτησης.

Αν η Google δημοσιεύσει πλήρως τον αλγόριθμο αναζήτησης, θα μπορούσε εύκολα να βρει μεγαλύτερα κενά και να καταστρέψει τις σχετικά δίκαιες σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) που έχουμε από τον κολοσσό.

Πώς μαθαίνουμε


Έτσι, εάν η Google αποκρύψει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τον αλγόριθμό της, πώς μπορούν οι βελτιστοποιητές αναζήτησης να μάθουν πώς να βελτιώσουν την κατάταξη αναζήτησης των ιστοσελίδων;

    Αποκαλύψεις Google.  Η Google δεν αφήνει τους webmasters εντελώς στο σκοτάδι. Ενώ αρνείται να αποκαλύψει συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του αλγορίθμου, είναι αρκετά ανοικτή για τις γενικές προθέσεις του αλγορίθμου και ποιοι webmasters μπορούν να ωφεληθούν από αυτό.

Για παράδειγμα, η Google δημοσίευσε και ενημερώνει τακτικά ένα εγχειρίδιο οδηγιών σχετικά με τις αξιολογήσεις ποιότητας αναζήτησης. Οι 160 σελίδες που εκδόθηκαν  τελευταία (τον περασμένο Ιούλιο του περασμένου έτους), είναι ένας αρκετά πλήρης οδηγός που εξηγεί γενικές έννοιες για το πώς η Google κρίνει την ποιότητα μιας δεδομένης σελίδας.

Η Google είναι επίσης γνωστή στο να  εξηγεί τις ενημερώσεις της κατά την κυκλοφορία τους - ειδικά τις μεγαλύτερες - με μια σύντομη περίληψη και μια λίστα στοιχείων δράσης για τους υπεύθυνους του ιστού. Αυτές είναι όλες οι απίστευτα χρήσιμες πηγές πληροφοριών.

    Άμεση έρευνα. Ωστόσο, η Google δεν μας δίνει τα πάντα. Εάν μετακινηθείτε στον αρκετά περιεκτικό οδηγό του Moz για το ιστορικό των αλλαγών του αλγόριθμου της Google, θα παρατηρήσετε δεκάδες μικρές ενημερώσεις τις οποίες η Google δεν ανακοίνωσε επίσημα και σε πολλές περιπτώσεις αρνείται να αναγνωρίσει.

Πώς γνωρίζει η κοινότητα αναζήτησης ότι αυτές οι αλλαγές αλγορίθμου αναπτύσσονται; Έχουμε δείκτες μεταβλητότητας όπως το MozCast, το οποίο μετρά πόσο τα SERPs αλλάζουν μέσα σε μια δεδομένη χρονική περίοδο.

Μια περίοδο υψηλής μεταβλητότητας είναι συνήθως η υπογραφή κάποιου είδους αλλαγής αλγορίθμου. Μπορούμε επίσης να διεξαγάγουμε πειράματα, όπως τη χρήση δύο διαφορετικών τακτικών σε δύο διαφορετικές σελίδες και να δούμε ποια είναι η υψηλότερη τάξη στο τέλος της περιόδου του πειράματος.

 Και επειδή η κοινότητα SEO είναι αρκετά ανοικτή για την ανταλλαγή αυτών των πληροφοριών, ένα πείραμα είναι το μόνο που χρειάζεται για να δώσει σε ολόκληρη την κοινότητα περισσότερη εμπειρία και γνώση.

    Εμπειρία και διαίσθηση. Τέλος, μετά από αρκετά χρόνια αλλαγών και παρακολούθησης των ρυθμών ανάπτυξης, μπορείτε να βασιστείτε λίγο στη δική σας εμπειρία και διαίσθηση. Όταν η επισκεψιμότητα αναζήτησης πέφτει κατακόρυφα, μπορείτε συνήθως να εντοπίσετε λιγοστές από τις ενδείξεις εκείνες αλλά ικανές για να βρείτε ιδέες, για την αύξηση των click's που θα σας οδηγήσουν πίσω στη γραμμή κατάταξής σας.

digital-marketing-google-seo

Τι γνωρίζουμε;


Τι γνωρίζουμε λοιπόν σχετικά με τον αλγόριθμο αναζήτησης Google;

    Τα βασικά. Γνωρίζουμε τη βασική ιδέα πίσω από την πλατφόρμα αναζήτησης: να δίνουμε στους χρήστες τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για τα ερωτήματά τους. Η Google το κάνει αυτό παρουσιάζοντας αποτελέσματα που προσφέρουν ένα συνδυασμό συνάφειας (πόσο κατάλληλο είναι το θέμα) και εξουσιοδότηση (πόσο αξιόπιστη είναι η πηγή).

    Βασικοί παράγοντες κατάταξης. Γνωρίζουμε επίσης τους βασικούς παράγοντες κατάταξης που θα επηρεάσουν την κατάταξή σας. Ορισμένα από αυτά προέρχονται απευθείας από τις οδηγίες του Google για webmasters και μερικά από αυτά προέρχονται από τα αποτελέσματα μεγάλων πειραμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε μια καλή ιδέα για τις αλλαγές που είναι απαραίτητες για να κερδίσετε έναν υψηλό βαθμό και ποιοι παράγοντες θα μπορούσαν να σταθούν στο δρόμο σας.

    Αλγόριθμος επεκτάσεις και ενημερώσεις. Γνωρίζουμε επίσης πότε υπάρχει μια νέα ενημέρωση Google, χάρη στον δείκτη μεταβλητότητας και μπορούμε σχεδόν πάντα να σχηματίσουμε ένα λογικό συμπέρασμα για το σκοπό της ενημέρωσης - ακόμη και όταν η Google δεν μας λέει άμεσα.

Παρόλο που δεν γνωρίζουμε ακόμα τις λεπτομέρειες του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος της Google - και αν η εκστρατεία διαφάνειας της ΕΕ δεν τεθεί άμεσα και  σύντομα, πιθανότατα δεν πρόκειται - στο εγγύς μέλλον - να γνωρίζουμε αρκετά για να πραγματοποιήσουμε ουσιαστικές αλλαγές στους ιστότοπούς μας , και να μεγιστοποιήσουμε τη δυνατότητα κατάταξής μας.

Επιπλέον, η γενική φιλοσοφία πίσω από τον αλγόριθμο και οι βασικές στρατηγικές που απαιτούνται για να τον αξιοποιήσουν δεν είναι δύσκολο να μαθευτούν. Εάν είστε πρόθυμοι να διαβάσετε την τεκμηρίωση της Google και να μάθετε από τα πειράματα άλλων, μπορείτε να φτάσετε στον στόχο σας μέσα  σε λίγες εβδομάδες.